pieta

başlık içinde ara
no reklam!
  1. kim ki duk'un son filmi.filmin ismi "acı" olunca e yönetmen de kim ki duk olunca seyreyleyin film sonrası psikolojik hali.film elbette ki diğer filmleri gibi harikuladeydi.ve en başarılı bulduğum kısım filmin afişinin ünlü pieta heykelindeki tasvirle benzeşim kurarak yapılması.insanı stendhal sendromuna sürükleyen bir örnek.
    (samsadankalanlar, 02.01.2013 01:20 )


  2. ---alinti---
    pietà, kucağında ölü isa mesih'i tutan meryem ana heykelidir. fransız piskopos jean bilheres, pietà'yı 1498'de, san pietro'daki mezarı için sipariş etmiştir. o dönemde, italya topraklarında meryem ana ve isa'nın bir arada tasvir edildiği mermer yapıtlar alışılmış değildi. belki de bu yüzden sanatçıyla işveren arasındaki yazılı anlaşma, eserin tam olarak nasıl görünmesi gerektiğini detaylarıyla belirtir. buna göre heykel, "bir esvaba sarılmış olan meryem ana'nın kollarında yatan isa'nın naaşını" betimlemeliydi. heykelde yeni olan meryem'in gencecik yüzüdür, çünkü o zamana kadar meryem ana heykellerde genellikle yaşlı bir kadın olarak tasvir edilirdi. michelangelo'nun konuyla ilgili olarak, meryem'in bakireliği ve saflığı sayesinde gençliğini muhafaza ettiğini söylediği aktarılır. heykel, isa'nın çarmıhtan indirildiği anı canlandırır. hıristiyan inancına uygun olarak, tanrı'nın oğlunun cansız bedeni artık annesinin kollarında yatmaktadır. meryem, isa'nın bedenini sağ eliyle güçlü bir biçimde kavrarken, sol eliyle de naaşı izleyiciye sunmakta ve herkesi isa'ya saygıya davet etmektedir. meryem bunu yaparken gözlerini yere indirmiştir, böylelikle müminlerin yüzlerine doğrudan bakmak istemediğini gösterir. michelangelo heykel grubunun en zorlu problemini, yani dik oturan madonna figürüyle kucağında boylu boyunca yatan isa'yı kapalı grup halinde işleme görevini çok ustaca çözmüştür: isa'nın bedeni, hemen hemen tamamıyla meryem'in dış hatlarının içinde kalacak şekilde yatmaktadır. michelangelo böylece yalnız son derece şık bir kompozisyon oluşturmakla kalmamış, anneyle oğul arasındaki yakın bağı da vurgulamıştır.
    ---alinti---

    (samsadankalanlar, 02.01.2013 01:25 )
  3. birçok açıdan iyi film fakat bir kore sineması geleneği olan intikam duygusunun işlenmiş olmasından mütevellit mi bilemedim soğuk ve yer yer ruhsuzdu. sanıyorum bu açıdan parantezler açamadı ve bu böyledir deyip bitirdi duyguları.

    ayrıca filmleri şaşırma beklentisiyle izleyen biri olmamama rağmen bu filmde şiddetle bekledim ancak o da gerçekleşmedi.
    (silhouette, 27.01.2013 18:25 )